راه شستن کلم بروکلی

روش های شستشوی کلم بروکلی, راههای انگل زدایی کلم بروکلی

کلم بروکلی ها را باید خیلی با تمرکزفکر بشویید

مواد غذایی و به خصوص سبزیجاتی که ما در سبد غذایی خودمان استفاده می کنیم به دلیل اینکه به صورت خام مصرف می کنیم نیاز به رعایت بهداشت و شستشوی درست و بیشتری دارند که ما در این مطلب شما را با سه روش آب‌کشیدن کلم بروکلی آشنا می کنیم.

برای اینکه کلم بروکلی را پاک بشوئیم شیوه های آن را به شکل تصویری برایتان آماده کرده ایم که اصول شست و شوی کلم بروکلی را آموزش می دهد.

روش اول: شستشوی کامل با آب

برای آب‌کشیدن کلم بروکلی سمت از بین بردن کرم و انگل‌های موجود در آن، باید کلم بروکلی را زیر شیر آب قرار بدهید. با دست‌تان یا برس پایان بخت‌های کلم بروکلی را خوب پاک کنید. وقتی پایان شد، با یک حوله پاک آرام خشک کنید و برای پختن آماده‌اش کنید.

روش دوم: استفاده از محلول آب نمک

برای آب‌کشیدن کلم بروکلی و انگل زدایی کلم بروکلی، آن را به مدت 5 تا 10 لحظه داخل محلول آب نمک قرار دهید تا پشه ها از لابه‌لای آن بیرون بروند و بعد از آن کلم را با آب بشویید.

روش سوم: آب‌کشیدن کلم بروکلی با سرکه

کلم بروکلی را بین 5 تا 10 لحظه داخل سرکه بگذارید. تا وقتی که کاملا خیس خورد، با آب خوب بشویید و سپس با دستمالی پاک خشک کنید.

روش های شستن کلم بروکلی,راههای شستشوی کلم بروکلی

کلم بروکلی ها را با قرار دادن در آب جوش انگل زدایی کنید.

چگونه کرم های داخل کلم بروکلی را از بین ببریم؟

 ابتدا به مدت ۱۰ لحظه بروکلی ها را در ۳ لیتر آب ولرم همراه با یک گرم (نصف قاشق چایخوری) پودر پرکلرین ۷۰ درصد خیس کنید. سپس کلم انگل زدایی شده را از روی کفاب گردآوردن کرده و آن را دوباره با آب سالم شستشو دهید تا باقی مانده مایع عفونت‌زدایی کننده از آن سوا شود.

بیشتر بخوانید:  افراط در مصرف آجیل

یک روش دیگر هم برای از بین بردن انگل های بروکلی، این هست که آن‌ها را حدود 3 لحظه در آب جوش بگذارید. به این ترتیب می توانید با خیال آسوده از این سبزی مفید استفاده کنید.

برای پختن کلم بروکلی، روش‌های گوناگونی وجود دارد اما پختن درون آب و روی اجاق گاز و بخارپز کردن با اندکی نمک و یک قاشق سوپخوری روغن زیتون بهترین روش های پختن کلم بروکلی هست. اگر دوست دارید کلم بروکلی هایتان را بپزید باید تمرکزفکر کنید که قطعا بعد از ۵ لحظه آن ها را کنترل کنید. برای این کار، کافی هست یک چنگال را درون کلم ها فرو کنید تا مطمئن شوید کاملا پخته هست. اگر پخته بود فورا آن ها را از روی شعله مستقیم بردارید.

یادتان باشد کلم بروکلی به حرارت احساساتی هست و فورا از بین می‌رود. یک روش دیگر هم برای از بین بردن انگل های بروکلی گذاشتن آن ها در ۳ لحظه آب جوش هست. با این ترتیب می ‌توانید با خیال آسوده از این سبزی مفید استفاده کنید. راه دیگر هم خیس کردن بروکلی به مدت ۵ لحظه در آب همراه با سرکه و یا نمک به میزانی هست که آب طعم ترشی و یا شوری را بگیرد.

 

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …