امروزه تبلیغات موبایلی معمولاً در اپلیکیشنهای موبایل و وبسایتهای موبایل انجام میشود، تبلیغات موبایلی بخشی از تبلیغات دیجیتال یا بازاریابی دیجیتال است که به هر نوع تبلیغاتی اطلاق میشود که در دستگاههای تلفن همراه نمایش داده میشود. استراتژی های بازاریابی برای هدف قرار دادن مخاطبان در انواع دستگاه های تلفن همراه (تلفن های هوشمند، تبلت ها و غیره). طراحی وب سایت بهینه شده برای موبایل، ارسال ایمیل، اس ام اس و MMS، استفاده از شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های موبایل از جمله روش های مورد استفاده در تبلیغات موبایلی است. از تلفن های همراه، تبلیغات موبایلی می تواند جایگاه ویژه ای برای جذب مشتری داشته باشد، همانطور که از نام آن پیداست، این نوع تبلیغات می تواند با ارسال پیامک بر روی تلفن همراه، کلیک یا نصب تبلیغات. در وبسایتها، برنامهها یا بازیهای موبایل تبلیغات موبایلی نوعی استراتژی بازاریابی دیجیتال است.تبلیغات موبایلی چیست؟ تبلیغات موبایلی در واقع به هر شکلی از تبلیغات از طریق تلفن، تبلت و سایر واکی تاکی ها گفته می شودیکی از محبوب ترین و پیشرفته ترین ویژگی های تبلیغات موبایلی این است که دستگاه مورد تبلیغ یک وسیله شخصی است که متعلق به شخص خاصی است. در نتیجه اگر بتوان مخاطب هدف را به درستی درک کرد، تلفن همراه دقیق ترین وسیله و بهترین کانال ارتباطی برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص است. امروزه تبلیغات موبایلی معمولا در اپلیکیشن های موبایل و وب سایت های موبایل انجام می شود. تبلیغات موبایلی می تواند هر متنی، فلش ویدیویی، بنر، صوتی یا تصویری باشد. در اینجا چند آمار جالب در مورد تلفن های همراه آورده شده است: 80٪ از زمانی که شما صرف تلفن های همراه می کنید صرف برنامه ها می شود که بازی ها بزرگترین آنها هستند. درصد از آن زمان، 70 درصد از مردم به وبسایتهای تبلت و گوشیهای هوشمند دسترسی دارند. گردش مالی برای خرده فروشان برای تبلت ها 2٪ است، برای تلفن های هوشمند این درصد به 7٪ افزایش می یابد، اما گردش مالی برای رایانه های سنتی کمترین است. بالاترین سطح 3.3 درصد است.موبایل روز به روز نقش پر رنگ تری ایفا می کند و اگر پیش بینی ها درست باشد، به زودی استفاده از دسکتاپ را تحت الشعاع قرار خواهد داد.اگر هنوز یک استراتژی بازاریابی موبایلی ایجاد نکرده اید، اکنون زمان شروع است. تبلیغات موبایل در واقع انواع تبلیغات را از طریق دستگاه های ارتباطی بی سیم انجام می دهند. عوامل موثر در موفقیت تبلیغات موبایلی: محتوای جذاب: نکته مهمی که در رویکرد تبلیغات موبایلی باید مورد توجه قرار گیرد، تولید محتوای مناسب و موثر است که یکی از ویژگی های کلی آن است. داشتن یک فیلمنامه جذاب را می توان با استفاده از محتوای مخاطب هدف، جملات کوتاه و کلمات موثر، جذابیت های بصری و مواردی از این قبیل در نظر گرفت. پیامها و دادههای خود را برای موبایل شخصیسازی کنید: یکی از مواردی که تبلیغکنندگان باید در نظر بگیرند سن، جنسیت، مکان و سایر مسائل است. مواردی مانند شخصی سازی تبلیغات هدفمند. رفتار مصرف کننده را در نظر بگیرید: در تبلیغات موبایلی باید تولید تبلیغاتی را در نظر بگیریم که با کمترین تفسیر بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب داشته باشد و جذب کاربر در عرض 3 ثانیه هدف بازاریاب است. مطمئن شوید که وبسایتها و برنامههای کسبوکار شما با انواع تبلیغات تلفن همراه سازگار هستند: IFRAME: این نوع تبلیغات معمولاً بهصورت پنجرهای روی صفحه کاربر نمایش داده میشود.شرکت های تبلیغاتی بنری: تبلیغات بنری نیز در اپلیکیشن نمایش داده می شود که بسته به اندازه ممکن است هزینه آن متفاوت باشد. داخل برنامه است و زمانی که شخصی روی آن کلیک می کند نصب می شود. اساس جایزه: همان برنامه. در صورت نصب به فرد امتیاز می دهد حتی اگر کیفیتش نسبت به بقیه کمتر باشد. تبلیغات موبایلی که به معنای تبلیغات برای محصولات و خدمات از طریق تبلت و گوشی های هوشمند است، انواع تبلیغات موبایلی بر اساس هزینه تبلیغات: تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا پرداخت به ازای کلیک: انواع تبلیغات موجود در موبایل و اینترنت. تبلیغات. در کمپین پرداخت به ازای کلیک، تبلیغکننده به ازای هر کلیک زمانی که بر بنر تبلیغاتی او کلیک میشود، هزینه پرداخت میکند. مدل پرداخت به ازای مشاهده: در این نوع تبلیغات، تبلیغکنندگان به ازای تعداد دفعاتی که یک بنر تبلیغاتی نشان داده میشود، هزینه پرداخت میکنند. مدل پرداخت به ازای نصب – این مدل برای توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل مناسب است. در این مدل، تبلیغکنندگان فقط برای نصبهایی که از طریق تبلیغات اتفاق میافتند، پرداخت میکنند.مدل پرداخت به ازای هر اقدام: در این مدل کاربر پس از تبلیغات هزینه اقدامی را که انجام می دهد پرداخت می کند.این روش می تواند برای ثبت نام یا خرید محصولات باشد. مدل ویدیوی پولی: یکی دیگر از مدل های پرداخت، مدل PPV است که فقط در تبلیغات ویدیویی موبایل پیاده سازی می شود. در این مدل، تبلیغکنندگان برای دیدن تبلیغات خود هزینه پرداخت میکنند. تبلیغات تلفن همراه را می توان به طور منحصر به فردی برای جذب مشتریان در موقعیت قرار داد. خلاصه: تبلیغات موبایلی محصولات و خدمات تبلیغاتی را از طریق تبلت ها و تلفن های هوشمند نمایش می دهد. از آنجایی که تبلت ها و گوشی ها دستگاه های شخصی هستند، هر کدام از آنها کاربر خاصی دارند، بنابراین همینطور هستند. بهتر است کاربران را تعریف کنید و برای هر یک از آنها محتوای خاصی ایجاد کنید. مهمترین مسئله در بازاریابی، تسهیل تعامل و ارتباط با مشتریان است. اگرچه تبلیغات موبایلی جدید نیست، اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بهترین راه برای ارتباط با کاربران به طور خاص است. منبع: خوی وب
درباره تبلیغات موبایلی
.