خواص دور ریختنی های میوه ها و سبزیجات

قسمتی از غذا که نباید دور ریخت!

پوست پیاز از محتوای بالای کورستین، یک ماده مغذی گیاهی که در مبارزه با التهاب، کاهش فشار خون، جلوگیری از تشکیل پلاک در رگ ها و حفظ سلامت قلب موثر است، سود می برد.

اکثر ما قسمت های دیگر گوشت یا میوه را در زباله می اندازیم. اما می تواند دسترسی به برخی منابع غذایی ارزشمند را قطع کند.

سایر قسمت های میوه، به ویژه پوست، می تواند منبع خوبی از مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان باشد.

پوست مرکبات.

اکثر ما بعد از نوشیدن آب لیمو پوست خود را از دست می دهیم. اما تحقیقات کاربردهای جالبی برای پوست لیمو نشان داده است. علاوه بر این، فواید تغذیه ای شگفت انگیزی در پوست لیمو نهفته است. دو قاشق غذاخوری پوست لیمو می تواند حاوی سه گرم فیبر، پنج برابر ویتامین C بیشتر از پالپ باشد و منبع خوبی از سایر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری از جمله ریبوفلاوین، تیامین، نیاسین، فولات، ویتامین B6، ویتامین B5، ویتامین A است. .، کلسیم، آهن، پتاسیم، روی و منیزیم.

خاصیت پوست میوه ها,آشنایی با خواص پوست میوه ها

ویتامین C پوست لیمو پنج برابر بیشتر از پالپ این میوه است.

پوست موز.

اکثر ما با نادیده گرفتن پوست نرم موز، فقط از داخل این میوه استفاده می کنیم. موز حاوی تریپتوفان است که ترشح سروتونین، هورمون شادی را افزایش می دهد، بنابراین به بهبود خلق و خو و انتقال دهنده های عصبی کمک می کند. برای استفاده از پوست موز، میوه رسیده را انتخاب کنید. پوست موز رسیده نرم تر، نازک تر و شیرین تر است. پوست موز را حداقل 10 دقیقه سرخ کنید یا بجوشانید. می‌توانید آن را به اسموتی‌ها، سرخ‌کرده‌ها یا سوپ‌ها اضافه کنید یا آن را پوره کنید و به کلوچه یا کلوچه اضافه کنید. راه ساده دیگر این است که موز را با پوست بریده و بپزید.

بیشتر بخوانید:  لذیذترین سس ها را خودتان درست کنید

خواص دور ریختنی های میوه ها،خواص پوست میوه ها

پوست موز رسیده نرم تر، نازک تر و شیرین تر است.

پوست و دانه هندوانه.

هندوانه میوه ای لذیذ و مفید است که به دلیل آب موجود در آن مقوی و مقوی است. در حالی که داخل هندوانه قرمز حاوی مواد مغذی مختلفی است، پوست و دانه های این میوه نیز حاوی مواد مغذی قدرتمندی است.می توانید از قسمت سفید پوست هندوانه در آشپزی استفاده کنیداین بخش حاوی اسید آمینه سیترولین است که پس از تبدیل به آرژنین به بهبود گردش خون، افزایش گردش خون، بهبود سلامت قلب، بهبود ایمنی، افزایش میل جنسی و کاهش خستگی عضلات کمک می کند. علاوه بر این، این قسمت حاوی ویتامین های C و B6 است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. می توانید قسمت سفید پوست هندوانه را به اسموتی اضافه کنید، آن را خرد کرده و به سالاد میوه یا سالسا اضافه کنید، آن را با سیب زمینی و هویج در سوپ مخلوط کنید یا از آن سس سیب درست کنید. می توانید بعد از تفت دادن از تخمه هندوانه نیز استفاده کنید.

فواید برگ کرفس, خاصیت داروئی پوست کیوی

پوست و دانه هندوانه حاوی مواد مغذی قدرتمندی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

میوه بروکلی.

ساقه کلم بروکلی حاوی سولفورافان، یک آنتی اکسیدان فیتوکمیکال است که دارای خواص ضد التهابی است، از سلول ها در برابر آسیب DNA محافظت می کند، مواد سرطان زا را مهار می کند و از تشکیل رگ های خونی جلوگیری می کند. می توانید از ساقه های کلم بروکلی در سالاد به روش های مختلفی استفاده کنید.اگر با سبزیجات خام راحت نیستید، می توانید آنها را کباب کنید، بخارپز کنید یا بپزیدساقه کلم بروکلی را می توان به سوپ اضافه کرد یا در سس، پستو، هوموس یا غذای کودک پوره کرد.

بیشتر بخوانید:  خواص تره

خواص پوست هندوانه, خواص پوست مرکبات

ساقه کلم بروکلی از سلول ها در برابر آسیب DNA محافظت می کند.

سبزیجات اصلی

از ریشه این سبزی می توان در دستور العمل های مختلفی استفاده کرد، زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است. آناناس حاوی بروملین است که یک پروتئین گوارشی است. آناناس از خواص ضد التهابی بهره می برد و می تواند التهاب چشم و بینی را کاهش دهد و به کاهش درد عضلانی و آرتریت کمک کند. علاوه بر این، آناناس دارای خواص ضد انعقادی است. می‌توانید از دانه‌های آناناس در سالاد، اسموتی یا همراه با آب یا چای استفاده کنید تا علاوه بر فواید تغذیه‌ای، طعم و عطر بهتری به آن‌ها بدهید. همچنین می‌توانید تفاله آناناس را ریز خرد کرده و به سرخ‌کرده‌ها اضافه کنید، آن را در روغن زیتون آغشته کنید، برای دسر به ماست یونانی اضافه کنید یا از آن برای طعم دادن به غذاهای دریایی استفاده کنید.

آشنایی با خواص پوست میوه ها, خاصیت دورریختنی های میوه ها

ویتامین ها و مواد معدنی زیادی در هسته آناناس پنهان شده است

پوست پیاز

پوست پیاز از محتوای بالای کورستین، یک ماده مغذی گیاهی که در مبارزه با التهاب، کاهش فشار خون، جلوگیری از تشکیل پلاک در رگ ها و حفظ سلامت قلب موثر است، سود می برد. پیاز قرمز حاوی کوئرستین بیشتری نسبت به پیاز زرد است. می توانید یک پیاز کامل را به سوپ، سس، فلفل قرمز اضافه کنید و قبل از استفاده پوست آن را بردارید.

خواص پوست میوه ها,خاصیت پوست میوه ها

پیاز قرمز حاوی کوئرستین بیشتری نسبت به پیاز زرد است.

برگ کرفس

در کنار ساقه کرفس می توانید از برگ های این گیاه در آشپزی نیز استفاده کنید. برگ کرفس سرشار از منیزیم، کلسیم و ویتامین C است و می توانید از آن در سالاد به عنوان یکی از مواد گیاهی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  چرا قارچ شیتاکه مفید است؟

خواص پوست مرکبات, خاصیت مغز آناناس

برگ کرفس سرشار از منیزیم، کلسیم و ویتامین C است.

دانه چغندر سوئیسی.

ساقه چغندر سوئیس به اندازه برگ ها مهم است، زیرا از محتوای غذایی سود می برد. چغندر سوئیسی محتوای گلوتامین بالایی دارد و می تواند سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت کند.همچنین به عنوان حبوبات منبع خوبی از آهن و فیبر هستند

خواص داروئی پوست پیاز,فواید برگ کرفس

ساقه چغندر سوئیس منبع خوبی از آهن و فیبر است.

پوست کیوی

پوست کیوی غذای بسیار خوبی برای انسان است. پوست کیوی نیز مانند پوست مرکبات حاوی مقدار زیادی ویتامین C بوده و فیبر آن نسبت به سایر قسمت های این میوه بیشتر است. اگر بافت پوست کیوی را دوست ندارید، می توانید یک میوه کامل به اسموتی اضافه کنید تا دیگر بافت و طعم آن را حس نکنید.

آشنایی با خواص پوست میوه ها,خواص پوست میوه ها

پوست کیوی مانند پوست مرکبات حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …