بیوگرافی هالی بری بازیگر هالیوود

هالی بری,بیوگرافی هالی بری,زندگینامه هالی بری

زندگی‌نامه و تصویرها های هالی بری

هالی بری هنرمند آفریقایی و آمریکایی هالیوود و هنرمند سری فیلم های مردان ایکس هست. هالی بری در سال 1991 و با فیلمی به نام تب جنگل داخل میدان بازیگری شد.

خلاصه ای از سرگذشت هالی بری

نام اصلی: هالی ماری بری

زمان تولد: 14 اوت 1966

موقعیت تولد: اوهایو

پیشه اصلی: مدلینگ و بازیگری

زندگی‌نامه هالی بری

هالی بری (Halle Berry) با نام کامل “هالی ماری بری”، هنرمند آمریکایی در زمان 14 اوت سال 1966 در کلیولند، اوهایو زاده شد.

مادرش جودیت ان نواکینز یک پرستار در بیمارستان روانپزشکی و از تبار انگلیسی- آلمانی و پدرش جروم جیس بری از تبار آفریقایی-آمریکایی و سرپرست بخش روانپزشکی بیمارستان بود، زمانی که هالی چهار ساله بود والدینش از هم طلاق گرفتند و او و خواهر بزرگترش، هدی بری هندرسون نزد مادرش بزرگ شدند. هالی از آن پس دیگر از پدرش اخبار نداشته و به گفته خودش حتی نمی داند او زنده هست یا خیر.

هالی بری در اوکوود اوهایو بزرگ شد. پس از آسوده التحصیلی از دبیرستان بدفورد در دانشکده اجتماع شناسی کایاهوگا به تحصیل مشغول شد. در سال 1980 به عنوان دختر نوجوان باکفایت آمریکا انتخاب شد و در سال 1986 به مسابقات دختر باکفایت جهان راه یافت و به مقام ششم رسید، سپس به کار مدلینگ روی آورد.

در زمان دبیرستان دانش آموز پرافتخاری بود و به عنوان ویراستار روزنامه مدرسه و همچنین کاپیتان تیم چیرلیدر یا تشویق کنندهها انتخاب شد. او پس از سرانجام زمان راهنمایی به یک فروشگاه محلی رفت تا در آنجا کار کند. اما کار در آنجا چندان طول نکشید زیرا با ورود به کالج دفتر روزنامه را به عنوان موقعیت کار انتخاب کرد.

هالی بری,بیوگرافی هالی بری,تصاویر هالی بری

هالی بری در سال ۱۹۸۵ به عنوان “نوجوان زیبای آمریکا” انتخاب شد

هالی بری همچنین در مسابقات زیبایی شرکت داشت. او در سال ۱۹۸۵ به عنوان “نوجوان زیبای آمریکا” انتخاب شد، سپس در سال بعد به عنوان “بانوی باکفایت اوهایو” انتخاب شد. در سرانجام سال ۱۹۸۶ این زیبای جوان شش مرحله از مسابقات “بانوی جهان” را طی کرد و به اولین شرکت کننده آفریقایی آمریکایی تبدیل شد.

موفقیتهای پی در پی هالی بری در میدان مدلینگ سبب شد که او کالج را رها کرده و به دنیای مد روی بیاورد. قد ۱۶۶ سانتی متری او جلوگیر ورود به صنعت مد میشد اما او راه دیگری پیدا کرد. او به دنیای تبلیغات تلویزیونی روی آورد که دیگر قدش چندان مهم نبود. او به زودی توجه برند آرایشی Revlon را جلب کرد و با او قرارداد امضا کردند.

هالی بری سال 1989 به نیویورک نقل مکان کرد، اما به دلیل از دست دادن پولش مجبور شد مدتی در پناهگاه بی خانمان ها زندگی کند.

پس از آن برای بازی در سریال تلویزیونی “عروسک های زندگی” انتخاب شد اما به دلیل بیهوشی هنگام ضبط و فیلمبرداری این سریال، مشخص شد که به بیماری دیابت نوع 1 گرفتار هست، او قراردادش را کنسل کرد و راهی لس آنجلس شد.

هالی بری بارها توسط مجلات مختلف از جمله Esquire، folks، FHM و ماکسیم به عنوان یکی از جذاب ترین و زیباترین زنان دنیا معرفی شده هست.

هالی بری علاوه به تلاش در زمینه مدلینگ و بازیگری به موسیقی نیز علاقه مند هست و به صورت پیشه ای فلوت میزند.

یک حقیقت جالب در مورد هالی بری این هست که گفته شده دست راست او شش انگشت دارد. پزشکان این مشکل او را پلی داکتیلی می‌نامند و معتقدند از هر ۵ هزار کودک یک کودک با این نقص به دنیا می‌آید. پس از به دنیا آمدن کودک انگشت افزایش او طی عمل عمل برداشته می‌شود اما والدین او تصمیم گرفتند انگشت او را نگه دارند.

زندگی خصوصی هالی بری

تصاویر هالی بری,هالی بری و همسرش,فیلم های هالی بری

هالی بری چندین بار ازدواج کرده هست

هالی بری از سال 1989 تا 1991 با یک دندانپزشک به نام جان رونان رابطه داشت پس از مشکلاتی از او سوا شد، در دعوایی که با جان رونان داشت به دلیل پارگی پرده گوش، 80 درصد شنوایی گوش چپ خود را از دست داد.

سال 1993 با دیوید جاستیس (بازیکن بیسبال) ازدواج کرد اما این ازدواج مقاومت چندانی نداشت و آن ها سال 1997 رسما از هم طلاق گرفتند. هالی بری پس از این جدایی گرفتار افسردگی شدید شد.

هالی بری سال 2001 با اریک بنت (خواننده و ترانه سرا) ازدواج کرد اما این زوج سال 2003 از هم سوا شده و سال 2005 رسما طلاق گرفتند.

پس از آن، سال 2005 با گابریل اوبری (مدل کانادایی – فرانسوی) داخل رابطه عاشقانه شد، آن ها سال 2008 صاحب یک دختر به نام نهلا شدند و سال 2010 رابطه شان به سرانجام رسید.

هالی بری در سال 2010 با هنرمند فرانسوی الیور مارتینز دوست شد، آن ها در سال 2013 ازدواج کردند و پسر آن ها ماسئو در سال 2013 زاده شد، هالی و الیور در سال 2016 از هم سوا شدند.

تلاش پیشه ای و فیلم شناسی هالی بری

مجموعه فیلم هالی بری,بیوگرافی هالی بری,فیلم مردان ایکس

هالی بری سال 1991 و با ايفاي نقش کوچکی در فیلم “تب جنگل” داخل دنیای سینما شد

هالی بری سال 1991 و با ايفاي نقش کوچکی در فیلم “تب جنگل” داخل دنیای سینما شد.

این هنرمند در سال ۱۹۹۸ در فیلم زندگی نامه‌ای “چرا احمق‌ها دلداده می‌شوند” آشکار شد و در سال بعد به خاطر بازی در فیلم “معرفی دوروتی دندریج” (Introducing Dorothy Dandridge) جوایز مختلفی کسب کرد که پاداش‌امی و گلدن گلوب هم جز آن‌ها بود. موضوع این فیلم درباره اولین زن آفریقایی آمریکایی هست که پاداش اسکار دریافت می‌کند. این ايفاي نقش مهارت او را به رخ کشید و نشان داد که باکفایت پاداش اسکار هست.

هلی بری در سال ۲۰۰۲ نامزد پاداش اسکار شد. او این بار به خاطر بازی در فیلم “مهمانی هیولا” (Monster’s Ball) نامزد این پاداش شده بود. او ايفاي نقش همسر یک قاتل اعدامی را برعهده داشت. او علاوه بر پاداش اسکار، پاداش هیئت ملی بازبینی فیلم و پاداش انجمن هنرمندان فیلم را نیز دریافت کرد.

زندگینامه هالی بری,تصاویر هالی بری,جایزه اسکار

هلی بری در سال ۲۰۰۲ نامزد پاداش اسکار شد

یکی دیگر از ايفاي نقش افرینی های او در فیلم “مردان ایکس” (X-Males) در کنار هیو جکمن، فامکه یانسن، آنا پاکوین و جیمز مارسدن هست. پس از ساخت این فیلم از کتاب‌های کامیکز دو سری دیگر آن نیز در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ ساخته شدند.

پروژه بعدی این ستاره فیلم “چشمان آن‌ها خدا را نظاره می‌کرد” (Their Eyes Had been Watching God) به کارگردانی اوپرا وینفری بود. بری در این فیلم ايفاي نقش زنی در سال‌های ۱۹۲۰ را ایفا کرد که بدون اضطراب از عواقب بعدی اعتراضات جنسیتی و اجتماعی خود را مطرح کرد. هالی بری برای این ايفاي نقش مجدداً پاداش‌امی دریافت نمود.

فیلم‌های “دوریس پین کیست” (Who Is Doris Payne) و “چیزهایی که در آتش از دست می‌دهیم” (Issues We Misplaced within the Hearth) از جمله آثار مهیج سال‌های اخیر هالی بری محسوب می‌شوند.

هالی بری اکنون یکی از گران‌ترین ستاره‌های هالیوودی هست و برای بازی در هر فیلم ۱۰ میلیون دلار دریافت می‌کند. او در آوریل ۲۰۰۷ در خیابان مشاهیر هالیوود ستاره خود را دریافت نمود. هالی بری در سال ۲۰۱۰ و برای چهاردهمین بار در لیست “زیباترین سلبریتی ها” قرار گرفت.

نگاهی به برخی از فیلم های هالی بری

 تب جنگل (۱۹۹۱)  آخرین پسر پیشاهنگ (۱۹۹۱) بومرنگ (۱۹۹۲)
 پدری (۱۹۹۳)  عصر حجری‌ها (۱۹۹۴) گم شدن اشعیا (۱۹۹۵)
 سلیمان و سبا (۱۹۹۵) تصمیم اداری (۱۹۹۶) دختر ۶ (۱۹۹۶)
 بول‌ورث (۱۹۹۸)  مردان ایکس (۲۰۰۰) اره‌ماهی (۲۰۰۱)
 مهمانی هیولا (۲۰۰۱)  روزی دیگر بمیر (۲۰۰۲) ایکس ۲ (۲۰۰۳)
 گوتیکا (۲۰۰۳) زن گربه‌ای (۲۰۰۴) ربات‌ها (۲۰۰۵)
کاملاً غریبه (۲۰۰۷) چیزهایی که در آتش از دست دادیم (۲۰۰۷) شب سال نو (۲۰۱۱)
کلاود اطلس (۲۰۱۲) ارتباط (۲۰۱۳) فیلم ۴۳ (۲۰۱۳)
کوین هارت: الان چی؟ (۲۰۱۶) کینگزمن: محفل طلایی (۲۰۱۷) مردم‌ربایی (۲۰۱۷)

 آلبوم تصاویر هالی بری:

عکس هالی بری,مجموعه فیلم هالی بری,بیوگرافی هالی بری

جدیدترین تصاویر هالی بری

عکس هالی بری,مجموعه فیلم هالی بری,هالی بری و بچه هایش

هالی بری یک دختر به نام نهلا و یک پسر دارد

عهالی بری,بیوگرافی هالی بری,هالی بری و همسرش

تصویرها هالی بری و پسرش

عهالی بری,بیوگرافی هالی بری,هالی بری و همسرش

تصاویر هالی بری برنده پاداش اسکار

عهالی بری,بیوگرافی هالی بری,هالی بری و همسرش

تصاویر هالی بری برنده پاداش اسکار