بیوگرافی راسل کرو

راسل کرو,بیوگرافی راسل کرو,زندگی نامه راسل کرو

راسل کرو سه مرتبه برای ايفاي نقش آفرینی در فیلم های« گلادیاتور»،« یک ذهن زیبا» و« نفوذی» کاندید پاداش اسکار بهترین هنرپیشه ايفاي نقش اول مرد شده میباشد که در سال 2000 با فیلم گلادیاتور برنده این پاداش شد.

خلاصه از زندگی‌نامه راسل کرو
نام اصلی: راسل ایرا کرو
تاربخ تولد: ۷ آوریل ۱۹۶۴
موقعیت تولد: ولینگتون، نیوزلند
ملیت: نیوزلندی
شغل: هنرمند، موسیقیدان
سال های پرکاری: ۱۹۷۲- اکنون
همسر سابق: دانیله اسپنسر
فرزندان: دو فرزند

راسل کرو,بیوگرافی راسل کرو,عکس کودکی راسل کرو

تصویرها کودکی راسل کرو

زندگی‌نامه راسل کرو
راسل کرو در ۷ آوریل ۱۹۶۴ در شهر ولینگتون، نیوزلند متولد شد، او فرزند ژاکلین ایون و جان الکساندر کرو که هر دو در کار سینما بودند می باشد. راسل کرو یکی از چهره های محبوب و پر افتخار سینمای هالیوود میباشد که توانست با ايفاي نقش آفرینی بی همتای خود در فیلم گلادیاتور، نگاه جهانیان را بسوی خود جلب کند.

اولین حضور پیشه ای راسل کرو، بازي در اپیزودی از سریال تلویزیونی نیروی جاسوس بود در حالیکه تنها ۶ سال داشت. از ۱۲ سالگی به صورت جدی درس دادن پیشه ای بازیگری را ابتدا کرد و آنرا تا ۱۸ سالگی ادامه داد.

اولین ايفاي نقش های مهم راسل کرو در درام هایی مثل ردشدن( ۱۹۹۰) و مدرک بود. او با ایفای ايفاي نقش از یک نژادپرست روانی در ساختهٔ فری رایت به نام رمپراستار آوازه جهانی یافت. راسل کرو با کمک شارون استون به هالیوود راه یافت و با بازي در فیلم برنده و بازنده( ۱۹۹۵) کار خویش را در هالیوود ابتدا کرد.

ازدواج راسل کرو
راسل کرو با همسرش دانیله اسپنسر از سال 1989 و در روزگار فيلمبرداري فیلم ردشدن( 1990) اشنا شد و تا سال 2003 روابط نزدیکی با هم داشتند. سال 2003 با هم ازدواج کردند و حاصل این ازدواج دو پسر می باشد.

راسل کرو در سال 2003 و در سن 39 سالگی برای اولین بار صاحب پسری به نام چارلز اسپنسر کرو  شد. در سال 2006 و در سن 42 سالگی فرزند دومش تنیسون اسپنسر کرو زاده شد. سال 2012 راسل کرو و دانیله اسپنسر از یکدیگر سوا شدند ولی طلاق آنها سال 2018 قانونی شد.

راسل کرو,همسر راسل کرو,راسل کرو و همسرش

راسل کرو و همسر سابقش دانیله اسپنسر

جوایز راسل کرو
راسل کرو،  این هنرمند نیوزلندی در طول پرکاری هنری خود جوایز متعددی به دست آورده که از بین  آنها میتوان به ۱ پاداش اسکار، ۱ پاداش گلدن گلوب و ۱ پاداش بفتا اشاره کرد. راسل کرو همچنین نهمین هنرمند در طول زمان سینماست که پیروز شده برای ۳ سال متوالی( ۲۰۰۱- ۱۹۹۹)، نامزد دریافت اسکار شود.

راسل کرو همچنین در سال ۱۹۹۹ در فیلم نفوذی به عنوان افشاگر شرکت تنباکو جفری ویگارد آشکار شد. کرو برای این فیلم ۵ پاداش بهترین هنرمند ايفاي نقش اول مرد را دریافت کرد و کاندیدای ۷ پاداشٔ دیگر با عنوان بهترین هنرمند ايفاي نقش اول مرد شد.

راسل کرو,مصاحبه با راسل کرو,فیلم های راسل کرو

تصویرها های راسل کرو

بهترین فیلمهای راسل کرو
– گلادیاتور
– ذهن زیبا
– مرد پولادین
– محرمانه لس آنجلس
– مرد سیندرلایی
– بشر های خوب
– ناخدا و فرمانده
– سه روز آینده
– گانگستر آمریکایی
– رابین هود
– نوح

بخشی از مصاحبه راسل کرو
بازي در ايفاي نقش کاراکترهای حقیقی را بیشتر می پسندید یا کاراکترهایی را که ساخته و پرداخته ذهن فیلمنامه نویسان هستند؟
هر یک از آنها جذابیت ها و مشکلات خودشان را دارند. در عین حال، بازي در هر دو نوع آنها سبب می شود تا تنوع کاری بیشتری داشته باشیم و کارم به یکنواختی و ازسرگیری نرسد. هنگامی که در ايفاي نقش یک کاراکتر واقعی بازي می کنم، تلاشم این میباشد که به روح آن شخصیت وفادار بمانم و خيلي از او دوری نگیرم. هنگامی که هم ايفاي نقش یک کاراکتر خیالی را بازي می کنم، باید برای او یک کارت‌شناسایی و هویت مستقل کشف و خلق کنم، ولی هم خلق این کاراکتر و هم همراهی با روح آن کاراکتر، جذابیت های خاص خود را خلق می کند. همین جذابیت هاست که هنر بازیگری را شکل می دهد.

راسل کرو,گفتگو با راسل کرو,فرزندان راسل کرو

راسل کرو در کنار فرزندش

آیا به فیلم سازانی که با آنها کار می کنید، به سبک کاری شان علاقه دارید؟
بعنوان یک هنرپیشه، مجبور نیستید از یک هنرپیشه یا کارگردان خوشتان بیاید تا با او همکاري کنید. در دل این صنعت ازدحام و پر سر و صدا، شما هرروز مجبورید با اشخاص و گروه‌های جدیدی کار کنید. نمی شود با همه شان دوست شد یا به سبک کار همه آنها علاقه داشت، این محال میباشد؛ ولی یک نکته را نباید فراموش کرد، باید به کسی که با او کار می کنی احترام بگذاری.

راسل کرو,فیلم های راسل کرو,تصاویر راسل کرو

راسل کرو در فیلم گلادیاتور

هنوز هم هنگامی که جلوی دوربین آشکار می شوید، هیجان دارید؟
این هیجان بازیگری هیچ وقت پایان نمی شود. هر بار با بازي در یک ايفاي نقش جدید، این هیجان در هنرپیشه به وجود می آید و خودش را به نمایش می گذارد. مرحله تبدیل شدن از یک هنرپیشه معمولی به کاراکتر محوله را زیاد دوست دارم. علاقمند بازي در فیلم هایی هستم که قلب و روح بیننده را به تحرک وادارد و سبب شود تا درباره اش اندیشه کنند. درصورتی که تماشاگران تنها برای یک روز هم درباره فیلمی که دیده اند اندیشه کنند، برایم کافی میباشد و احساس می کنم کارم را درست انجام داده ام. آنچه به من روحیه و انگيزه کاری می دهد، همین میباشد. من برای تماشاگران فیلم بازي می کنم و دیدگاه و واکنش آنها برایم اهمیت زيادي دارد.

آیا حاضر به بازي در اطلاعیه های تبلیغاتی هستید؟
متمایل نیستم مشابه جورج کلونی یا هرسیون فورد به این جور کارها بپردازم. بنظر من، شأن یک هنرمند بالاتر از آن میباشد که در چنين اطلاعیه هایی بازي کند. حتی درصورتی که پول خوبی برای این کار پرداخته شود، باز هم نباید به پی‌جویی این نوع کارها رفت. شما هنگامی که بعنوان یک هنرمند از جهت مردم مورد تائید و توجه قرار میگیرید ، باید متوجه این نکته هم باشید که وظیفه ای سنگین بر روی دوش دارید و مواظب پایان کارهایی باشید که می کنید. حتی ما هنرمندان در زندگی خصوصی و خانوادگی خویش هم باید مراقب نوع کردار و حرف های خویش باشیم.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …