بیوگرافی سولماز غنی

سولماز غنی,بیوگرافی سولماز غنی,عکس های سولماز غنی

سولماز غنی، هنرمند زن ایرانی، زاده سال ۱۳۵۶ در تهران می باشد. او در سال ۸۰ با فیلم  اتانازی به کارگردانی رحمان رضایی داخل دنیای بازیگری شد. سولماز غنی و همسرش علی رحیمی از زوج‌های جوانی هستند که ارتباط‌شان را از همان ابتدای دوستی بر پایه محبت و احساس خوب‌شان نسبت به یکدیگر بنا کرده‌اند.

خلاصه ای از زندگی‌نامه سولماز غنی:
نام اصلی: سولماز غنی
تولد: ۱۳۵۶
تهران
ملیت: ایرانی
پیشه: هنرپیشه
سال‌های پرکاری: ۱۳۸۰ – اکنون
همسر:  علی رحیمی

سولماز غنی,بیوگرافی سولماز غنی,عکس های سولماز غنی سولماز غنی و سحر قریشی

زندگی‌نامه سولماز غنی:
سولماز غنی (متولدٔ ۱۳۵۶ در تهران)، هنرمند سینما و تلویزیون اهل ایران می باشد.

سولماز غنی در ۱۳۸۰ در بازي کردن نقش یک بیمار قلبی در فیلم اتانازی، و سپس تیک آف (۱۳۸۱) داخل سینما شد. بازیگری در تلویزیون با سریال تلویزیونی تب سرد (۱۳۸۲) ابتدا و در سریالٔ پنج کیلومتر تا بهشت (۱۳۹۰) و تقدیر (۱۳۸۶) به خوبی شناخته شد.

فیلم‌شناسی سولماز غنی:
سینمایی:
– اتانازی
– تیک آف

سریال تلویزیونی:
– پنچری
– دیوار شیشه ای – هنرمند میهمان
– دردسرهای عظیم ۲
– دردسرهای عظیم
– پنج کیلومتر تا بهشت
– سقوط آزاد
– خون‌ارزش
– تقدیر
– هزاران چشم
– تب سرد

سولماز غنی,بیوگرافی سولماز غنی,عکس سولماز غنی تصویرها سولماز غنی و مادرش

مصاحبه با سولماز غنی و همسرش علی رحیمی:
سولماز غنی و همسرش علی رحیمی از فهم و دوستی شان در زندگی مشترک می گویند. در ادامه با این زوج جوان گفتگویی را انجام داده ایم و از آنها درباره راز و رمز ارتباط خوب و پیروز شان پرسیدیم و درمورد خاطرات مشترک، شغل های جذاب و برنامه های شان برای آینده گپ زدیم.

نحوه دوستی سولماز غنی و همسرش:
سولماز غنی: شقایق فراهانی فیلمی بازی کرد به نام «تجریش ناتمام» که مجال اکران پیدا نکرد اما شقایق دوست داشت فیلم دیده شود؛ به همین خاطر اکرانی خصوصی در منزل اش برگزار کرد و فیلم را برای دوستان و همکاران نمایش داد. علی هم مشابه من از دوستان شقایق بود و ما اولین بار آنجا یکدیگر را دیدم و با هم آشنا شدیم. خلاصه آغاز دوستی مان از آن شب بود و حدود سه، چهار ماه پس از دوستی هم همدیگر را می دیدیم و معاشرت داشتیم. پس از این مدت به هم علاقه مند شدیم و شکل رابطه مان جدی تر شد و اکنون هم که رسیدیم به اینجا.

کنار همسرم خوشحالم
سولماز غنی: ازدواج مان هم عاشقانه بود و هم خردمندانه. احتمالا بخش عاشقانه موضوع حتی پررنگ تر بود چون من هیچ وقت خیلی اهل این نیستم که چنین ارتباطاتی را صرفا از نظر منطقی و عقلانی بسنجم. در چنین ارتباطاتی بهتر می باشد بشر به احساس و دلش اطمینان کند و من هم چنین کاری کردم. شیوه ورود بشر ها و سِمت شان در زندگی شما تفاوت دارد و به همان نسبت احساسات شما هم گوناگون می باشد؛ مثلا کسانی در زندگی شما هستند که دوستان تان محسوب می شوند یا از آشنایان هستند ولی وقتی خصوصی داخل زندگی تان می شود که قصد ازدواج با او را دارید همه چیز خیلی حسی می شود.

من به احساس خوبی که از علی گرفتم خیلی اطمینان کردم. علی سریال ای بود از چیزهایی که من خیلی دوست داشتم و در کنارش حالم خوب بود و است و متوجه شدم در کنار او به من خوش می گذرد و سرشاد هستم و دوستش دارم. در بسیاری از مسائل زندگی نگاه مان شبیه هم می باشد؛ هرچند که اختلاف نظر هایی هم وجود دارد اما همیشه بخش فهم آمیز نگاه مان به زندگی و مسائل مختلف سنگین تر می باشد.

علی رحیمی: همان طور که سولماز اشاره کرد، افکار و احساسات مان به هم نزدیک بود و پس از کمی معاشرت به این عاقبت رسیدیم که مدل زندگی و نگاه مان به دنیا خیلی شبیه هم می باشد و می توانیم کنار یکدیگر زندگی خوبی داشته باشیم.

به احساس خوبم اطمینان کردم
سولماز غنی: همیشه پیش از آغاز زندگی مشترک ممکن می باشد شما فاکتورهایی را در نظر داشته باشید ولی وقتی با کسی آشنا می شوید که سریال ای از اخلاق ها و رفتارهایی می باشد که دوست دارید می توانید برخی از فاکتورهای تان را نادیده بگیرید. من اندیشه می کنم این موضوع برای همه پیش می آید. من احتمالا به واسطه شغلم خیلی روی بشر ها دقیق می شوم و خیلی ریز به جزییات رفتاری شان نگاه می کنم و در ذهنم همه چیز را بارها می سنجم. در مورد ارتباطم با علی هم همین طور بود و همه چیز را به خوبی سنجیدم. وقتی کنار علی بودم خیلی احساس خوبی داشتم و سرشاد بودم و همین موضوع برایم کافی بود تا به این احساس اطمینان کرده و زندگی ام را با او آغاز کنم.

سولماز غنی,بیوگرافی سولماز غنی,همسر سولماز غنی تصویرها سولماز غنی و همسرش علی رحیمی

دوستی و مشارکت از جذابیت های زندگی مشترک می باشد
سولماز غنی: ارتباط مان بزنم به تخته خیلی خوب می باشد. (می خندد) من نوع ارتباط مان را دوست دارم؛ البته ممکن می باشد سر یک سری مسائل اختلاف هایی هم داشته باشیم ولی مهم این می باشد که می توانیم خیلی زود این مسائل را بین خودمان حل و فصل کنیم و ناراحتی بر جا نماند. به نظرم مهم می باشد که شما به خاطر جهت مقابل تان یک سری از کارها را انجام دهید یا یک سری کارها را انجام ندهید. علی در این مورد خیلی بهتر از من می باشد و من سعی می کنم در این چیزها شبیه همسرم باشم. علی انعطاف پذیر تر از من می باشد و خیلی نگاه آسان و آسودگی به زندگی دارد؛ ضمن اینکه نگاهی توام با طنز به مسائل در برخوردش با ماجراهای مختلف دارد و این نگاه قطعا دوست داشتنی تر می باشد.

علی رحیمی: رابطه ما بیشتر ارتباطی دوستانه می باشد و بخش دوستی در آن خیلی پررنگ تر از بازي کردن نقش زن و شوهری می باشد. ارتباط دوستانه به ادامه زندگی و رابطه کمک می کند چون شما در مورد مسائل مختلف می توانید به آسودگی با رفیق تان گفت‌وگو کنید. وقتی نگاه خیلی قانونمندی به این مساله داشته باشید که من شوهر منزل هستم و تو زن منزل و شوهر باید بگوید و زن هم باید عمل کند و. . . دیگر نمی توانید انتظار داشته باشید ارتباط تان حسی و زیبا باشد. چنین نگاه خشکی دست و پای شما و باب نقد و گفت وگو را می بندد و دیگر نمی توانید به آسودگی با همسرتان مشورت و مشارکت داشته باشید. احساس دوستی و مشارکت به نظرم یکی از جذابیت های زندگی مشترک می باشد و ارتباط مان به همین خاطر برای من دوست داشتنی می باشد.

سولماز غنی,بیوگرافی سولماز غنی,عکس همسر سولماز غنی تصویرها های سولماز غنی و همسرش

من دلداده موسیقی هستم
سولماز غنی: همسرم در کار موسیقی می باشد و من دلداده این شغل هستم. اندیشه می کنم خیلی از بشر ها این رویا را دارند که نواختن یک ساز را بلد باشند یا اینکه صدای خوبی برای آواز داشته باشند که من هیچ کدام را ندارم. (می خندد) ولی خیلی خوشحالم همسرم چنین شغل دلنشینی دارد. روزهایی که علی در منزل تمرین می کند و من موسیقی تمرین های او را در منزل مان می شنوم، احساس و حال خیلی خوبی دارم. دست برقضا دو ماه می باشد یادگیری نواختن دف از ایشان را آغاز کرده ام. به دنبال این نیستم که نوازنده ای پیشه ای شوم و به همین که بتوانم برای دل خودم سازی بنوازم بسنده می کنم.

علی رحیمی: به نظر من در هر سن و سالی می توان به سمت یاد گیری موسیقی رفت؛ البته کودکان دغدغه کمتر و وقت بیشتری دارند و در سن خوبی برای یاد گیری هستند اما در هر سن و سالی با علاقه، تمرین و پشتکار می توان نوازندگی را آموخت.

سولماز غنی:چیزی که در نوازنده های پیشه ای همیشه مرا مجذوب می کند و برایم جالب می باشد این می باشد که در پایان سال هایی که ما مشغول کارهای دیگری بوده ایم این نوازنده ها به سختی تمرین کرده اند، به دنبال علاقه شان بوده اند، وقت گذاشته اند و همه تمرکزشان روی این موضوع بوده و اکنون به این مرحله از تکامل شغلی و هنری رسیده اند. من همیشه به این بشر ها حسودی می کنم. (می خندد)

وقت زیادی را در کنار هم سپری می کنیم
سولماز غنی: من و علی به خاطر نوع شغل مان وقت زیادی را کنار هم سپری می کنیم. من همیشه می گویم احتمالا تنها سه سال از زندگی مشترک ما گذشته باشد اما به نسبت زوج های دیگر که مثلا هر دو کارمند هستند احتمالا ما اندازه شش سال کنار هم بوده ایم. بسیاری از روزها از صبح تا شب کنار هستیم و با هم به خرید می رویم یا اگر جایی بخواهیم برویم قطعا در کنار هم هستیم. مرتب در مورد مسائل مختلف گفت‌وگو می کنیم و همه تصمیم گیری های مان با هم می باشد و مشارکت داریم حتی اگر در سفرهای کاری باشیم مرتب از راه تلفن، وایبر، تلگرام و. . . باهم در ارتباطیم.

روی سفرهای مان در آینده برنامه ریزی می کنیم
سولماز غنی: احتمالا چون خیلی از دوران زندگی مشترک ما نگذشته هنوز چندان مجال سفرهای دونفره نداشته ایم. هر دوی ما دلداده سفر هستیم. من گاهی به خاطر مسائل خانوادگی به سفر می روم و علی هم به خاطر کارش مرتب به سفر می رود. الان هم داریم روی سفرهای آینده مان برنامه ریزی می کنیم. اندیشه می کنم در سال های آینده خیلی با هم سفر برویم. (می خندد)

علی رحیمی: گذشته از سفرهای کاری من ایرانگردی زیاد داشته ام. البته مدتی می باشد دیگر مجال این کار را ندارم. در این مدت که از ازدواج مان گذشته چند بار به سفرهای داخلی مثل شمال رفته ایم ولی هنوز برنامه سفرهای مان آغاز نشده می باشد.

گذشت، دوست داشتن و محبت به جای منم منم
علی رحیمی: وقتی خودمان را با زوج های دیگر مقایسه می کنم، احساس می کنم عشق و علاقه در زندگی ما بیشتر می باشد و بیشتر یکدیگر را دوست داریم و با هم بودن برای مان خیلی گرانبها می باشد. ما همیشه کنار هم هستیم و این احتمالا بزرگ ترین فرق ما با زوج های دیگر باشد.

سولماز غنی: من اندیشه می کنم فرق ها به خود بشر ها برمی گردد. بشر ها با هم گوناگون هستند و در عاقبت زندگی های شان هم با یکدیگر گوناگون می باشد. زوج های زیادی را می بینم که در آشکار با هم خوبند ولی انگار دوست داشتن ها کم شده و دلیل این موضوع هم برمی گردد به اینکه فردیت ها خیلی مهم شده و منم منم جای گذشت را در زندگی گرفته می باشد.

وقتی فردیت خیلی مهم شود گذشت، دوست داشتن و محبت زیر سایه اش می رود. خوشبختانه در زندگی ما چنین چیزی وجود ندارد و ما از بودن در کنار یکدیگر لذت می بریم و با هم بودن مان خیلی برای مان باارزش می باشد. ما اغلب کنار هم هستیم و اگر گاهی پیش بیاید که از هم دور شویم، حال من واقعا بد می شود و مثل گربه ای که سبیلش را بریده باشند از اعتدال خارج می شوم. (می خندد) در حالی که زوج های زیادی را می شناسم که از این دوری ها استقبال می کنند و می گویند:«آخیش دو روز برای خودم هستم و می توانم به خودم برسم.»

شغل همسرم را دوست دارم
علی رحیمی: من به واسطه شغلم از نزدیک با دنیای سینما در ارتباط بوده ام و می دانستم بازیگری شغل خیلی سختی می باشد. هیچ وقت با شغل همسرم مشکلی نداشته ام و شغل سولماز را با وجود همه سختی ها و دوران بندی غیرمنظم کاری دوست دارم.

هم من و هم سولماز وقتی سر کار هستیم، انرژی بیشتری داریم و حال مان بهتر می باشد و قطعا این حال خوب روی زندگی مشترک مان هم تاثیر مثبت دارد؛ البته برخی ممکن می باشد این شغل و حواشی آن را دوست نداشته باشند که برمی گردد به نوع نگاه شان به موضوع ولی من بشخصه هیچ وقت مشکلی با این شغل نداشته ام. از بین کارهای همسرم هم «دردسرهای عظیم» را خیلی دوست دارم چون سریال خیلی خوبی بود و با روحیه من که کلا کارهای کمدین دوست دارم هم هماهنگ بود؛ ضمن اینکه سولماز در این سریال بازي کردن نقش گوناگون و جذابی داشت.

سولماز غنی: برای علی خیلی مهم می باشد که حال بشر ها خوب باشد. من هم وقتی مشغول کار هستم حالم خیلی بهتر می باشد و انرژی مضاعفی دارم و همین موضوع برای علی کافی می باشد تا شغل مرا دوست داشته باشد؛ ضمن اینکه همان طور که علی گفت وقتی مشغول کار هستیم انرژی بیشتری داریم و احساس خوب مان به زندگی مان هم منتقل می شود.

مجله زندگی ایده آل