بیوگرافی آل پاچینو، هنرپیشه سینمای جهان

آل پاچینو,بیوگرافی آل پاچینو,عکس آل پاچینو

آل پاچینو هنرپیشه نامدار سینمای جهان و آفریدگار پدرخوانده و او را می توان از برجسته ترین هنرمندان هالیوود و جهان دانست. در ادامه زندگی‌نامه آل پاچینو را با هم میخوانیم.

زندگی‌نامه آل پاچینو:
آل پاچینو با نام کامل آلفردو جیمز پاچینو در شهر منتهن آمریکا، هنرمند و تهیه کننده، در 25 آوریل 1940 چشم به جهان گشود. او یکی از شاخص ترین هنرمندان میدان سینماست که معروفیت خود را با بازی در فیلم پدرخوانده به دست آورد. او در کودکی به ادا صدا و بازی شخصیت های فیلم علاقه داشت. یک سال گذشته از اخذ دیپلم از مدرسه هنرهای نمایشی، مدرسه را رها کرد و پس از آن به شغل بازیگری روی آورد.

خانواده آل پاچینو
پدر آل پاچینو در جنگ جهانی دوم به عضویت ارتش درآمد و پس از آن، در شرکت بیمه کار می کرد. آل پاچینو می گوید هیچ وقت نتوانستم درست پدرم را بشناسم؛ چرا که بعد از طلاق والدینش، پیش مادرش زندگی می کرد. آل پاچینو در سن 22 سالگی مادرش را نیز از دست داد و در کنار پدربزرگ مادری اش به ادامه زندگی پرداخت.

آل پاچینو,بیوگرافی آل پاچینو,عکس آل پاچینو

تصاویر آل پاچینو

از بیسبال تا ماری جوانا:
آل پاچینو در سن 10 سالگی به بازی بیسبال رو آورد و از همان سن به بازیگری علاقه داشت. دوستانش او را «هنرمند» صدا می-زدند. آل پاچینو در سن 9 سالگی به سمت سیگار کشیده شد و از 13 سالگی هم به پیگیری ماری جوانا رفت. در اواسط دهه 1980، روزانه چهار پاکت سیگار می کشید که بعدها به دو پاکت سیگار کاهش پیدا کرد. اما پایان در سال 1994 تصمیم گرفت برای حفظ صدایش، سیگار را ترک کند که تا حدودی پیروز شد. در حال حاضر، به ندرت از سیگار گیاهی استفاده می کند.

عقب‌نشینی از منزل:
آل پاچینو در سن 17 سالگی، پس از انصراف از تحصیل، به دلیل اختلاف مادرش نسبت به این مسئله تصمیم به عقب‌نشینی از منزل گرفت. در آن هنگام برای گذران زندگی مجبور به کار شد و به کارهای خدماتی، نظافتی و… روی آورد. او می گوید هر کاری که فکرش را کنید، انجام داده ام؛ از پستچی گرفته تا دربانی، دستفروشی و مدتی هم در انبار میوه کار کردم. در داروخانه، سوپر مارکت و حتی به عنوان کارگر اسباب کشی نیز مشغول به کار بودم.

آل پاچینو مدتی نیز در تنگدستی و افسردگی به سر می برد. به گفته او، بدترین اتفاق زندگی اش از دست دادن پدر و مادرش در دوری کمتر از یک سال بود که او را به سمت مشروب و الکل کشاند. اما بالاخره توانست خود را از این شرایط بیرون بکشد.

مدرسه بازیگری:
در سن 18 سالگی و مدتی پس از انصراف از تحصیل، برای تحقق علاقه خود داخل مدرسه بازیگری شد. در مدرسه بازیگری هربرت برگهوف، با چارلز لافتون (هنرمند) آشنا شد. این دوستی سبب تبدیل در اندیشه و نگرش آل پاچینو شد و از راه او با بسیاری از نویسندگان شغل بازیگری آشنا شد. آل پاچینو توانست در سن 29 سالگی ابتدا به آموزش در کلاس های بازیگری کند.

ابتدا با نمایش
پس از مرگ استادش، چارلز لافتون، به استودیو بازیگری اکتورز رفت و شیوه های بازیگری را از لی استراسبرگ (کارگردان و هنرمند معروف آمریکا) آموخت.

در سن 22 سالگی، پس از مرگ مادر روحیه اش را از نیز دست داد. با این حال، بیشتر به سمت بازیگری کشیده شد؛ به طوری که اکثر وقت خود را صرف نمایش می کرد و سمت تقویت روحیه اش برای کودکان نمایش ایفا می کرد.

بهترین هنرمند تئاتر:
آل پاچینو در شغل خود پیشرفت خوبی داشت. در سن 26 سالگی پیروز به دریافت بهترین پاداش بازیگری برای بازی در نمایش سرخپوست ها، برانکس شد. یک سال پس از آن نیز پاداش تونی را به دست آورد.

اولین آل پاچینو بازی در سینما:
آل پاچینو در سن 29 سالگی برای اولین بار با بازی در فیلم ناتالی، به ایفا بازي کردن نقش پرداخت. 2 سال پس از آن، در فیلم «وحشت در نیدل پارک» بازی کرد اما سبب معروفیت او نشد.
طوفان با پدرخوانده
معروفیت آل پاچینو در سن 32 سالگی و با بازی در فیلم پدرخوانده به دست آمد. این فیلم به عنوان شاهکار سینما جهان با بازی فوق العاده آل پاچینو در بازي کردن نقش مایکل کورلئونه و با کارگردانی فرانسیس کوپولا شناخته شد.

جالب می باشد بدانید هنگامی که “آل پاچینو” برای تست بازیگری در فیلم پدرخوانده در استودیو حضور پیدا کرد، چندین مرتبه رد شد. فورد کاپلو برای بازی او در این فیلم اصرار داشت. حتی تا مدتی بعد از ضبط فیلم‌برداری، هر دو نگران بودند که اخراج شوند. پایان، او پیروز شد با بازی زیبا خود در این فیلم بدرخشد.

آل پاچینو,بیوگرافی آل پاچینو,عکس آل پاچینو

گریم آل پاچینو در پدرخوانده

درباره فیلم پدرخوانده
آل پاچینو درباره کار با مارلون براندو در فیلم پدرخوانده می گوید:« ایشان زیاد با حس و کار کردن با او لذت بخش می باشد. شخص حساسی می باشد. هنگام پیش آمدن سختی ها، امیدواری می دهد. حتی یک بار پشت سرم آمد و ابتدا کرد به ماساژ دادن و پرسید: حالت خوب می باشد؟»

آل پاچینو در رابطه با پدرخواندهمی گوید: «داستانی طولانی، ترس‌آور و کوفته کننده.»
آل پاچینو برای بازی در فیلم پدرخواند3 هفت میلیون دلار درخواست کرد. این کار، اوقات‌تلخی فانسیس فورد کوپولا را برانگیخت. تا حدی که تصمیم گرفت مجدداً قصه را به شکل دیگری بنویسد و آن را با مرگ مایکل کورلئونه ابتدا کند. اما پایان آل پاچینو به دستمزد پنج میلیون دلار راضی شد و فیلم به همان صورت پیش رفت.

آل پاچینو,بیوگرافی آل پاچینو,عکس آل پاچینو

دریافت پاداش اسکار توسط آل پاچینو

اوج معروفیت جهانی
همان‌طور که گفتیم، معروفیت آل پاچینو با بازی در فیلم پدرخوانده به دست آمد. در سال 1974 در فیلم پدرخوانده 2، لقب بهترین بازي کردن نقش سنگدل زمان سینما جهان را گرفت. سپس، اوج معروفیت جهانی او با ایفا بازي کردن نقش در فیلم «بعد از ظهر سگی» در سال 1975 و فیلم «انصاف برای همه» در سال 1979 به دست آمد.

آل پاچینو,بیوگرافی آل پاچینو,عکس آل پاچینو

تصویر فرزندان آل پاچینو

زندگی خصوصی آل پاچینو
آل پاچینو هرگز ازدواج قانونی نکرد. با این حال، دارای سه فرزند می باشد. دختر اولش، جولیا، در سال 1988 چشم به جهان گشود که از رابطه اش با جن ترنت، مربی بازیگری آموزشگاه لی استراسبرگ می باشد. دختر آل پاچینو تهیه کننده و نویسنده می باشد.

در سال 2001، حاصل رابطه اش با بورلی دی آنجلو (هنرمند زن آمریکایی)، دو فرزند دوقلو، یک پسر و یک دختر، به نام های آنتونی و اولویا بود. آل پاچینو از سال 2018 با لوسیا سولا (هنرمند) در ارتباط می باشد.

آل پاچینو,بیوگرافی آل پاچینو,عکس آل پاچینو

آل پاچینو و بورلی دی آنجلو

آل پاچینو,بیوگرافی آل پاچینو,عکس آل پاچینو

تصویر آل پاچینو و نامزدش لوسیا سولا

چند نکته جالب در رابطه با آل پاچینو
• در فیلم بعد از ظهر سگی، در صحنه‌ای که همراه با کریس ساراندون با تلفن مشغول گفت‌وگو بودند، در حقیقت به بداهه گویی روی آوردند.

• بازی آل پاچینو در فیلم سرپیکو آنقدر روی شخصیتش تاثیر گذاشت که در زندگی واقعی برای دستگیری یک راننده کامیون به جرم آلودگی اقدام کرد.

• در سال 1979، فورد کاپولا به او پیشنهاد بازی در فیلم آخر الزمان را داد اما آل پاچینو درخواست او را رد کرد و گفت: «حاضر می باشد هر کاری انجام دهد به جز بازی در این فیلم و داخل شدن به جنگ با او.»

• آل پاچینو احترام زیادی برای شان پن، جانی دپ، رابرت دنیرو قائل می باشد.

• آل پاچینو در سال 1961 به دلیل حمل سلاح دستگیر شد.

• در اکتبر 1997، در مجله امپایر از بین صد هنرمند برتر پیروز به دریافت مقام چهارم شد.

• از آل پاچینو پرسیدند: دوست دارد چگونه از او یاد شود. او جواب داد: «نمی خواهم مرا فراموش کنی. می خواهم مرا به خاطر آوری.»

• آل پاچینو به عنوان نامزد دریافت بهترین هنرمند بازي کردن نقش مکمل در فیلم پدرخوانده معرفی شد اما این پاداش نصیب او نشد. بیست و یک سال پس از آن، در سال 1993، توانست برنده پاداش اسکار بهترین هنرمند بازي کردن نقش اصلی در فیلم «بو خوش زن» شود.