آیا برای تنفس هوای سالم در شهرهای آلوده مثل تهران راه حلی دارین؟

آیا برای تنفس هوای سالم در شهرهای آلوده مثل تهران راه حلی دارین؟

بله !

گیاهان برای سلامت انسان مهم هستند. این به این دلیل است که آنها می توانند دی اکسید کربنی را که هر بار تنفس می کنیم را گرفته و از طریق فتوسنتز به اکسیژن جدید تبدیل کنند.

امروزه چه در یک شهر صنعتی بزرگ با آلودگی شدید هوا زندگی کنید و چه در یک شهر کوچک، آلودگی هوا به یکی از مشکلاتی که اکثر جوامع در سال های اخیر با آن مواجه هستند تبدیل شده است.

تحقیقات جدیدتر نشان داده است که میکروب های گیاهی خاک در پاکسازی هوای ساختمان ها نقش دارند.
یک آزمایش معروف ناسا که در سال 1989 منتشر شد نشان داد که گیاهان می توانند ترکیبات آلی فرار سرطان زا مانند فرمالدئید و بنزن را از هوای داخل خانه پاک کنند.

بر اساس این تحقیقات، برخی از دانشمندان ادعا می کنند که گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده های طبیعی هوا هستند. و هر چه گیاه بزرگتر و برگ دارتر باشد بهتر است. بیل وولورتون، محقق سابق ناسا که این مطالعه گیاهی را در سال 1989 انجام داد، می‌گوید: “اندازه سطح برگ بر میزان هوای تمیز شده تأثیر می‌گذارد.”

حالا چکار باید بکنیم؟

ایجاد روف گاردن پشت بام

داشتن یک باغ روی پشت بام که فضای سبزتری را برای تعطیلات ما ایجاد می کند، این روزها توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در این میان طراحی و ساخت روف گاردن های لوکس در سال های اخیر به یکی از سوالات بسیاری از کاربران تبدیل شده است و در واقع بسیاری از افراد با این مشکل مواجه هستند که چگونه یک روف گاردن لوکس و زیبا برای ساختمان خود ایجاد کنند.
با توجه به فواید گیاهان در پاکسازی هوای داخل، کاشت گیاهان داخل خانه می تواند یکی از طبیعی ترین و موثرترین روش ها برای پاکسازی و تصفیه هوای داخل و خارج خانه باشد.

بیشتر بخوانید:  من ویران شده یاد خیالت هستم !

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ساخت روف گاردن به لینک های https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D8%A7%D9%85_%D8%B3%D8%A8%D8%B2 و https://abgoondesign.com/طراحی-روف-گاردن/  مراجعه کنید.
در عین حال به دلیل آپارتمان نشینی در سال های اخیر و یا ویلاهای کوچک بدون حیاط یا حیاط کوچک، امروزه اکثر افراد از کاشت و نگهداری گیاهان در منزل خودداری می کنند. اما در سال های اخیر یکی از روش های هوشمندانه برای کاشت گیاهان در منازل، طراحی و ساخت باغچه روی پشت بام است.
روف گاردن در واقع باغ یا باغی است که در فضای بلااستفاده پشت بام ساختمان ها ایجاد شده است. روف گاردن فضای نسبتا بزرگی را برای کاشت گیاهان فراهم می کند. شما می توانید با طراحی و اجرای روف گاردن بر روی پشت بام خود، علاوه بر ایجاد محیطی دلپذیر و دلنشین برای مجالس خانوادگی، هوای خانه را تصفیه کنید.

با طراحی و ساخت روف گاردن با روش های شرح داده شده در روف گاردن آبگون دیزاین می توانید از قرار دادن گلدان های زیاد در خانه خودداری کنید و فضای خانه های کوچک امروزی را پر کنید.

.
آیا ساختمان من برای روف گاردن مناسب است؟

فرقی نمی کند که در خانه ویلایی زندگی می کنید یا آپارتمان. ساخت روف گاردن می تواند دمای هوای ساختمان را نیز کاهش دهد و در نتیجه باعث صرفه جویی در مصرف برق و انرژی ساختمان شود. تحقیقات نشان داده است که ساخت یک روف گاردن بزرگ می تواند مصرف انرژی تابستانی ساختمان را کاهش دهد.

با ایجاد روف گاردن در اتاق زیر شیروانی می توان هوای کل محیط ساختمان را تمیز کرد و آلاینده ها را از بین برد. طراحی و ساخت بام های سبز روی پشت بام نه تنها آلودگی هوای ساختمان را کاهش می دهد، بلکه باعث کاهش صداهای محیطی نیز می شود

بیشتر بخوانید:  زن ایرانی، در شب یلدا منتظر چه هدیه ای است؟!

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

کاردستی با پوست شکلات

ایده های درست کردن کاردستی با پوست شکلات کاردستی با پوست شکلات یکی از لذت …